donderdag 20 maart 2014

Reisgedichten




        Op Reis

 
        Ik moet mijn reis nog reizen
        mijn leven weer gaan
Kathedraal in Sevilla
        mijn moeder nog kussen
        taal opnieuw leren verstaan


        Ik moet mijn lief nog ontmoeten
        alles begint weer van vooraf aan
        onze kinderen weer begroeten
        wanneer zij komen en gaan


        Ik ben verstard in het heden
        het verleden is te snel voorbij gegaan                        
        nu ik zwerf naar het zuiden
        wil ik de tijd bijna stil laten staan


        Wie nooit op reis gaat
         komt nooit ergens aan
         juist om thuis te komen
         ben ik op reis gegaan

      
          Pieter Quelle                                                                                                          
        


         

Povlakte in Italië
        Reizen is zijn hart
        losrukken van het beminde,
        fier en onbevreesd,
        om het weer te vinden,
        schoner nog
        dan het ooit voordien
        is geweest.                                     


        Bertus Aafjes
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten