maandag 12 mei 2014

Maandag 12 mei Van Salamanca naar Calzade de Valdunciel 15 km.

Afgesproken om 07.00 uur te starten. We lopen vandaag met ons drieën. Klaus, Riens en ik.
Het wordt een rustige dag vandaag, slechts 15 km. Eigenlijk is de tocht 35 km,  maar om dat in een keer te lopen is bij deze hitte, echt teveel. Dus we delen hem door midden.
Als we bijna de stad uit zijn nemen we nog even bij de laatste bar een ontbijtje. dan op pad en al snel lopen we tussen de velden met graan. In het land staan ook enkele grote silos waar dit graan aan het eind van de zomer in zal worden opgeslagen. Ook komen we langs een oudijzerboer, die zelfs een vliegtuig heeft  staan!
De bergen liggen nu achter ons, in de verte zijn de besneeuwd toppen nog wel zichtbaar.
Het is een rustige tocht, en we zijn vrij vlot in het plaatsje. Dit dorp is het laatste dorp van de provincie Salamanca. Morgen lopen we in de provincie Zamora.
De hospilatero van de albergue heeft al voor ons een herberg gereserveerd in het volgend plaatsje.
dus onderdak voor morgen is geregeld.

Op dit moment werk ik aan het blog op het stadhuis, er is hier nl een bibliotheek met 1 computer, maar de bieb is gesloten en de gemeenteambtenaar, of is het de burgemeester? vond het goed dat ik even aan dit blog op zijn pc ging werken. De spanjaarden zijn allervriendelijkst .

Iedereen hartelijke groeten en tot later!!

de bewegwijzering



het vliegtuig bij de oudijzerboer

graanvelden


bijwerken van het blog in het stadhuis





 

5 opmerkingen:

  1. Beste bloggers, :)

    Wat tof dat jullie even mochten werken op de computer van de burgemeester! Dat is wel echt een eer en erg fijn voor ons blog lezers, want nu zijn wij weer op de hoogte.
    Het is wat met die hitte! 's Avonds tijdens het weerbericht is de hele kaart van Europa blauwig met koel en wisselvallig weer en dan in het zuiden van Spanje een rode vlek van extreem warme temperaturen. Gelukkig weten jullie er goed mee om te gaan door de dagafstanden aan te passen.

    Veel liefs,

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Judith,

    Eindelijk een bericht van mij vanuit Velp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn alweer een paar weken onderweg,
    Mijn eerste verhaal is al niet aangekomen, vandaar ik het nu pas weet hoe ik het moet versturen.
    Wat een avontuur, doe wandeltochten, echt super.
    Ik bekijk op de kaart hoe jullie route is en volg die dan.
    SUPER !!
    Morgen dan schrijf ik jou weer.

    Lieve groetjes en geniet van de tocht en het mooie landschap.

    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk het wordt langzaam aan één grote polonaise richting Santiago met al die bekende gezichten die jullie continue tegenkomen! Zo hebben we al een aantal rode draden in de verhalen ;-) grappig!

    Bikkel ze nog daar in de hitte!

    Liefs

    DJ & EL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Judith en Riens,

    Eindelijk weer even jullie verhalen gelezen. Ik ben weer bij, hahaha! En wat weer prachige beschrijvingen van mooi natuurgebied, belevenissen en gezelligheid. Helemaal top. Ga zo door. Ik lees het wel en geniet er op mijn manier van. Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen